Wednesday, March 03, 2010

tutorial : decoupage on textile fabric

Am tot promis un tutorial pentru tehnica decoupage pe textile....si cum vremea , afara, este mizerabila - ninge-ploua si e trist, mi-am spus ca e momentul sa fac citeva poze demonstrative :)

I still promised a tutorial for decoupage on textile ( fabric) technique....and as outside is a miserable weather - snowing, raining and sad, I take this opportunity to show you some pictures along the process .

Intii de toate aveti nevoie de: 
-o placa de sticla ( la mine e rosie)... pentru ca tehnica aceasta e ..."mizgalicioasa",
- pensula - dimensiunea 12, 14 sau 16 mm, 
- un patratzel de material - eu am folosit pinza alba,
- un servetel cu motiv central sau alt model ales dupa gustul fiecaruia, 
- adezivul pentru servetele PENTRU TEXTILE
- lacul final .

First of all you'll need : 
- a sheet of glass to work on, be aware this technique is..."mushy",
-a painter brush - 12, 14 or 16 mm,
- a square of fabric, I use white muslin,
- a tissue paper with central motif or any other as you like,
- the special glue for this technique , FOR TEXTILE, 
- the final varnish - water-based.


  

Se incepe prin a aseza patratzelul de pinza pe placa de sticla si cu pensula se intinde un strat subtire de adeziv, cit suprafata servetelului....fiti zgircite cu adezivul, oricum se consuma incredibil de mult ! dar nu incercati sa sariti acest pas cu gindul ca veti pune mai mult adeziv peste servetel in pasul urmator, pentru ca...nu merge! :) am incercat deja ;).

Starting with setting the muslin on the glass sheet, aply with the brush a thin layer of the special glue on the surface of fabric. Be stingy with this glue, its incredible consuming! but don't try to jump this step thinking that you'll put more on the next one because....it won't work! I've already tried it ! ;)


se desfac cele trei straturi ale servetelului - se va folosi la pasul urmator doar foita de la suprafata, cea imprimata cu model....celelalte doua le veti folosi la stersul degetelor, va asigur ! ha-ha...

Loosen those 3 layers of tissue paper - you'll use only the printed one....the other two you'll use for cleaning your fingers from glue, I assure you ! LOL.



se aseza foita de deasupra cit mai repede peste stratul de adeziv aplicat anterior, ca acesta sa nu apuce sa se usuce...se intinde USUREL cu palma ca sa faca contact deplin....MUSAI !!! 

Put the printed layer - face up -  on the muslin very quickly, so that the glue doesn't get dry...spread it CAREFULLY with your hand all over the surface to make a full contact with the glue and the muslin. It's a MUST ! ( or you can approach the step-by-step technique , trying to neat the napkin with a plastic bag, portion by portion ) 



se incepe aplicarea adezivului cu pensula, de la mijloc spre margini , cu extrem de multa finete si grija....acum veti descoperi daca servetelul vostru a fost de calitate sau nu...cele mai slabe calitativ se rup IREMEDIABIL la a doua pensulare, pe acestea mai bine le aruncati la gunoi, nu merita sa consumati adezivul pe ele...

starting by aplying the glue with the brush on the napkin surface , from center to edge, extremely carefully ....now you'll see if your tissue is a quality one or not. Those poor quality ones are very breakable starting with the second brush...irretrievably. Better throw them to the trash then consuming that precious glue on them.... You must use a very soft brush and soft movements for this step. 


cind spuneam cu mare-mare grija ma refeream la faptul ca pot sa apara aceste dungi ( in coltul stinga jos ) care in functie de cit de "brute" sunt pot sa arate urit sau ....shabby-chic. :). Ale mele sunt chic, nu-i asa ? :)

When I said : extremely care, I mean that there can appear some streaks ( in the left down corner) which depending on how brute they are , could be ugly or...shabby-chic. Mines are chic, isn't it ? :)



Mare grija la marginile servetelului! acestea valuresc si e nevoie ca stratul de adeziv sa treaca peste ele pina pe materialul de baza ( pinza ) , putin mai mult consum dar nu strica! ce e acum fixat bine, este fixat definitiv. 

You should have great attention on the edges of the tissue paper. This become wavy - under the glue - and this means that you have to pass with the glue again over them and a little bit on the muslin, too. More intake is better for a final better fastening. 



Dupa ce v-ati saturat sa stati cu sufletul in cer de atita grija sa nu se rupa servetelul si sa fie fiecare milimetru acoperit de adeziv, le puneti cu grija la uscat. Eu le agat pe niste umerase metalice cu clips-uri deasupra sobei calde...astfel se usuca in maxim 20 minute...altfel, la temperatura camerei se usuca peste noapte. 

After you get enough of stress for not breaking the tissue paper and for every bit of it to be covered with glue, put them to dry. I choose to clip them on metal hangers over my warm stove, this way they are ready in 20 minutes. Otherwise at room temperature it may take over night to get them proper dry.



Si pentru ca tot nu sunt gata, dupa ce s-au uscat este nevoie sa le termo-fixati :  se calca cu fierul de calcat CU FATA IN JOS . Se dezlipesc usurel de pe masa de calcat si treceti la urmatorul pas : 
aplicati un ultim strat de lac final...ceea ce transforma patratzelul intr-unul impermeabil, deci poate fi spalat manual .( in caz de nevoie ) .Acesta este lacul : 
And because you're not finished with them yet, you'll need to pass to the next stage : fixing them with heat. Put the square WITH THE FACE DOWN on your ironing board and pass the iron over it several times. Peel them carefully off of your ironing board and to the next step : applying the final varnish layer. This makes it waterproof so you can wash it , by hand if needed. This is the varnish  - water-based : 


iarasi se intind la uscat si cind sunt bine uscate se aseaza pe masa de calcat cu fata in jos si se calca...Din NOU ! mda...multa munca....stiu, dar merita ! 
Si tot aici , va dau si un sfat pentru ca am patit-o : sticluta de adeziv este bine, la final,  sa o sigilati cu o punguta legata cu elastic strins si de-abia apoi sa puneti capacul. Altfel se transforma intr-o chestie gumoasa, tare, care nu mai poate fi nici intinsa cu pensula nici diluata....Am patit-o si imi pare rau de adezivul pierdut....

Put hem AGAIN to dry and after again to ironing. Yep! I know....a lot of work. But it worth it !
And also I give you an advice : is better to close tight the bottle of glue with a plastic bag and a gum and just after to close the cap. Because otherway the content became a chewy "thing" impossible to spread with the brush or to take out of the bottle. It happened to me and I'm still sorry for that losted glue....


si pentru ca am folosit aceasta tehnica si am consumat atita timp si materiale, e bine sa iasa si un produs final, nu ? :)
ceva de genul ....

and because I use so much time and so many materials, I must get something at the end , no ? 
something like this .... gifts for my friends. ;)



Sper ca v-a fost de folos ...pentru orice nelamurire astept un comentariu - mai jos - sau un e-mail privat.
.....Taaare mi-ar place sa vad ce ati realizat si voi in tehnica aceasta....poate imi trimiteti citeva poze ;).
Spor la munca !
P.S. Apropo : adezivul ce nu s-a sters de pe degete cu servetelul, se da jos prin jupuire mai tirziu :))).

I hope this will be usefull for you...for any questions I wait a comment below or a privat mail. I'd looove to see your works in this technique....you could send me some photos if you want ;).
Wish you a wonderful day !
P.S. By the way : the glue that doesn't come off your fingers with those left layers of tissue paper will come off later ...just peel it  :)))

21 comments:

  1. Wow, ai scris un tutorial superb!

    ReplyDelete
  2. Tare am asteptat tutorialul!!!
    În plus am admirat tehnica ta deja pe viu, pe pagina din cartea prieteniei si pe cadoul care mi
    l-ai trimis de Craciun!!!
    Am sa-l încerc si eu, sa vad ce produse gasesc aici care merg la textil! Servetele am o multime, numai timp sa am !!!

    ReplyDelete
  3. super... nici nu credeam ca se folosesc servetele...

    si daca tot ne arati produsele finite... unde le vinzi?

    ReplyDelete
  4. Tutorial excelent, mi-a facut chef sa incerc si eu tehnica, numai trebuie sa-mi cumpar adeziv si lac. Adeziv am dar nu pentru textile. foarte frumoase au iesit aceste portfarduri, romatice si feminine.

    ReplyDelete
  5. Multumim pentru tuto! (rial) :) Deja ziua este mai frumoasa!

    ReplyDelete
  6. Excelent! Si explicatiile si tehnica si produsul finit! Promit sa incerc dupa ce cumpar cele necesare. Multumiri!

    ReplyDelete
  7. Multumim pentru tuto si ... sa traiesti sa faci cat mai multe lucruri minunate asa. Ma intrebam daca nu ar merge si pe tricouri?? Ce zici?

    ReplyDelete
  8. Ti-am oferit un premiu!

    ReplyDelete
  9. Anonymous6:35 PM

    Multumesc Teodora pentru tutorial si pentru ideile tale interesante.
    Ai incercat sa dizolvi adezivul de pe degete cu...acetona?
    Carmina

    ReplyDelete
  10. Great tutorial.

    ReplyDelete
  11. eu sunt captivata cu totul de tehnica decupajului cu servetele, dar nu ma bag pe textile :))

    am facut un blog destinat artei decupajului, as putea sa preiau acest articol (cu precizarea sursei si autorului, desigur) si sa-l pun acolo?

    mersic mult

    acesta e blogul:

    http://decupajart.blogspot.com/


    (Irina- http://dulcecasa.blogspot.com/ )

    ReplyDelete
  12. Tare interesant tutorialul,
    esti tare darnica :D Mai ales ca ne-ai spus micile tale secrete, pe care le-ai descoperit experimentand .
    Te respect pentru asta

    ReplyDelete
  13. nici nu-ti poti imagina ce bucurie mi-ai facut. este exact ce cautam azi, vroiam sa ma dumiresc cu tehnica servetelului pe textile. recunosc ca am incercat aceasta tehnica pana acum dar pe diverse obiecte. acum datorita tie voi incerca si pe textile.
    acum as vrea sa-ti cer permisiunea sa afisez blogul tau pe lucru de mana, la sectiunea tehnica servetelui. sunt destul de multe persoane interesate de acest tutorial. crezi ca e ok ? felicitari si mii de multumiri

    ReplyDelete
  14. Mickita, ti-am trimis mail privat ! ...sper ca l-ai primit :).
    Bineinteles ca poti afisa blogul sau linkul cu tutorialul meu unde doresti tu.Sper ca tehnica aceasta sa cucereasca cit mai multe persoane.
    Spor la munca :)!

    ReplyDelete
  15. Thank you for the lovely tutorial! I saw the cute kitten pouch you made onhttp://cadouri-din-inima.blogspot.com/ and followed her link over here. I had no idea this could be done! Thank you again, Kelly

    ReplyDelete
  16. This is very interesting. I have made bags by encasing the paper in vinyl which I have shown on my blog. But the end result is not fine work like yours. Thank you for the tutorial.

    ReplyDelete
  17. Anonymous11:19 AM

    Thank you very much for sharing this wonderful idea. This is something I can include in my crafts. Wonderful idea

    Betty

    ReplyDelete
  18. Diana8:05 PM

    Buna seara,am incercat si eu decoupage pe textile ,dar mi-a ramas o urma cam mare (pata) de adeziv pe langa model si este inestetic . Cum sa fac sa nu se mai vada ? Nu stiam ca se repeta partea cu lacul si calcatul ,am crezut ca o singura data e suficient .O idee buna ,pentru mai multa siguranta !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna seara, Diana .
      Precum ai vazut piesele mele au marginile ascunse sub alte materiale ( ca o rama ) , daca in cazul tau nu se poate aceasta operatiune atunci singura modalitate este sa fii extrem de atenta la suprafata pe care pui adezivul. Intai ai putea marca conturul modelului cu un creion fin sau cu o carioca termovolatila ( sau solubila ) , aplici adezivul exact in suprafata respectiva si apoi mai departe celelalte etape : servetel, calcat, lac, calcat. Maxima atentie. Pot intreba pe ce piesa ai folosit decupajul pe textil ? :)

      Delete
  19. Diana9:04 AM

    Am aplicat pe un tricou . Stiu ca adezivul trebuie aplicat peste model incat sa depaseasca limita cam 1 cm pentru a fi sigilat .Crezi ca daca o sa dau doar cativa milimetri peste margini ,dar repet operatiunea ,inclusiv calcatul (asa cum faci tu ) nu o sa mai am probleme cu petele si nici nu se va desprinde la spalat? Multumesc !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diana, nu pot sa garantez nimic... trebuie incercat . Marginea de adeziv care ti-a ramas vizibila la tricou ai putea sa o ascunzi sub niste margelute, paiete, bentita incretita , snurulete de lana impletite....etc. Idei de ''embellishare'' sunt mii . Imaginatia e cea care decide.
      Eu zic ca sunt suficienti 2mm peste marginea servetelului daca e bine aplicat fiecare strat si calcat constiincios. Calcatul ajuta la impermeabilizarea servetelului.
      Sper sa iasa multumitor pentru tine .

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...