Wednesday, February 07, 2007

Farfurie din Corund - Quiltul prieteniei

Pentru Proiectul Quiltul Prieteniei care va fi expus la Resita in septembrie a.c. de catre Peticelul Romanesc
s-a hotarit ca tema generala Modele de Farfurii autentice romanesti. Am ales o farfurie de Corund, mai ales pentru ca respecta una din conditiile proiectului : culoarea dominanta albastru.
Intii de toate am ales modelul , pe care l-am marit la scara ceruta : diametrul de 29cm.



Apoi am ales pinza crem , patrat cu latura de 32 cm , un vechi prosop romanesc tesut pe care am aplicat un disc dintr-o alta pinza "seculara"
Apoi am copiat si taiat din hirtie termocolanta modelul de pe farfurie si am inceput prin a aplica cu punct ascuns ,frunzele de pe bordura. Apoi am verificat daca se potrivesc in interior celelalte piese
Aici am lipit hirtia termocolanta pe o bucata de material apropiat ca si culoare de culorile farfuriei originale din Corund Am transformat putin desenul , l-am "strecurat" prin punctul meu artistic de vedere si am obtinut o frunza si umbra sa ( sau mama si fiica). Apoi am cusut marginea frunzei si umbra propriu-zisa cu punct feston sau blanket-stitch.

Aici se afla intr-un stadiu intermediar, urmeaza ca bordura si nervurile frunzei sa fie lucrate cu punct in urma acului iar circeii de pe bordura cu punct lantisor. Aproape gata . Urmeaza sa vad daca trebuie sa quiltuiesc acest top de bloc.
Buuun... in rest ploua si e frig....un timp bun pentru tihna gindurilor in virf de ac cu ata colorata.

4 comments:

  1. Anonymous8:34 AM

    Frumos, frumos Teodora. Si nuanta de albastru este frumoasa. Dar spune-mi: ce fel de material este cel albastru si cosi cu mana sau cu masina? Elena

    ReplyDelete
  2. Very beautiful your jobs!!!

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:39 PM

    Acum pot vedea toate pozele, si ma bucur pentru ca am lucrat cam la fel:) Eu nu mi-am "documentat" pasii, asa ca-ti multumesc ca ai facut-o tu!

    ReplyDelete
  4. Teodora,greats job,color ,design,Hermoso¡¡¡Pauly CHILE.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...